nuff said

Wednesday, 6 November 2013

Laksam + Laksa = forever tekak ku xkan terima

Assalamualaikum wbt & selamat bekerja kpd warga kota yg dh kembali untk bertugas~~

Best tak cuti semalam? Sy best sgt sbb dpt dok umah 24jam tanpa perlu buat apa2.

Rehat secukup2nya… alhamdulillah.

Orang kata kalau nak kawen ngan org Kelantan ni, kita kene belajar makan makanan mereka dulu..

Betul ke? Aduhaiii malang sungguh nasib ku… sbb sy ni jenis org yg x bleh makan benda yang pelik2 ni.

Kalau bawak sy bercuti kat negeri2 yg masakan dia berbeza ngan masakan KL.. hmm.. maggy cup je lah jawabnya.

Budu mmg out lah. Sy mmg x bleh terima budu. Don’t care what people say. I cannot~!

So, one day.. kawan kat opis ni makan Laksam.. bleh kata tiap2 hari makan Laksam.

Pelik bebenor melihatnya sbb sy x pnah makan Laksam. So dia kata I should try & get used to it sbb Laksam makanan org kelantan.. btul ke?

gambar hiasan

So, I give a try la makan Laksam..

OMG… kembang tekak ni.. cannot take it.. FYI.. sy mmg  x boleh makan masakan yg rebus2 ikan ni.

Mcm Laksa, sup ikan.. mmg x makan..i mean I tried. But tekak ni ngada2 xnak telan.

So, bila x bleh telan.. termuntah lah…

Makan beberapa suap je Laksam tu & buang.

Terus turun ke restaurant berdekatan & order nasi.. 

Kumur air x pyh kiralah brp kali…

Aduhaiii… bukan sengaja ok.. tp mmg x bleh dipaksa..

Mesti korang pun ada makanan yg tekak x bleh terima kan..?

Post a Comment