nuff said

Monday, 26 May 2014

Great Weekend - Perkhemahan Uniform SMK Bandar Banting + Perkawinan sahabat tercinta

Bismillahirahmanirrahim..

Assalamualaikum and selamat pagi semua...

byknyer benda nak dikongsikan bersama korang semua..

bersyukur sangat ke hadrat Ilahi kerana mempertemukan saya dengan insan2 yang baik dan sihat jiwanya..

apabila kita dikelilingi oleh orang-orang yang positive, secara tak langsung diri kita akan turut menjadi seorang yg positive and happy..

Pada 23-25 May 2014, Jumaat hingga Ahad bertempat di Kem Idaman Nurani Hulu Langat, telah berlangsungnya Kem Unit Beruniform SMK Bandar Banting yang dihadiri seramai 116 orang pelajar daripada unit uniform yang berbeza. ada Kadet polis, Kadet Remaja Sekolah , PBSM, Pandu Puteri, Pengakap, dan byk lagi.


Salah satu aktiviti kegemaraan saya adalah survivor cooking, dimana mereka perlu memasak dengan menggunakan kayu api, arang, mancis dan bahan2 basic yang lain. Setiap kumpulan dibekalkan dengan minyak masak, tin sardin, ayam, sayur kobis dan telur untuk mereka mencipta masakan mereka sendiri.

Ahli kumpulan saya berjaya menyediakan Sardin, Telur Goreng, Sup Sayur Kubis dan Ayam Sambal dalam tempoh 1 jam 40 minit. Nak menghidupkan api yang memakan masa.

Saya pun turut menjamu selera dengan mereka. Nak jugak rasa masakan mereka kan.. alhamdulillah.. sedap and tak sakit perut. (setakat ini)




Selesai sahaja majlis penutup. saya dan rakan2 fasi yang lain terus bersiap untuk ke Banting bagi menghadiri Majlis Perkawinan sahabat kami Atikha Shasha.



Sedih pun ada sebab susah lah nk jumpa dia lepas ni sebab dia dh ada tanggungjawab. Tapi turut gembira kerana akhirnya dia mengahwini lelaki pilihan hatinya setelah berbagai2 ujian dan dugaan yg dia lalui.. Alhamdulillah..

Selebihnya, biar gambar berbicara..







Thanks you for dropping by... ^__^

Post a Comment