nuff said

Tuesday, 25 August 2015

Sape pernah makan Ubi kayu Gula Merah

Assalamualaikum w.b.t dan selamat pagi kesayangans semua~

semoga hari ini menjadi lebih baik daripada semalam.. dan semoga semua dikurniakan kesihatan yang baik... lately ni keadaan cuaca tak menentu.. ramai diserang demam and selsema.. begitu juga saya.. tanda2 nak demam tu dah ada.. kene banyak minum air masak.... 

my dear all... sekarang ni kita semua dah sedia maklum dengan keadaan ekonomi negara kita.. taknak menuding jari pada sesiapa.. tapi kita sendiri bertanggungjawab dan punyai hak 100% untuk menentukan nasib hidup kita... 

kesian tengok ramai kawan2 kat luar sana yang terpaksa mengikat perut dek kerana kekurangan wang untuk membeli keperluan harian.. Maha Suci Allah.. beginilah kot rasanya apabila kita perlu berjimat dlm berbelanja.. perlu berkira2 sebelum membeli sesuatu seperti apa yang dah lama dirasai oleh mereka2 yang gelandangan selama ini..

hari ahad yang lepas.. saya singgah ke rumah opah saya di Selayang... wahhh.. dah lama opah tak menghidangkan manisan ini kepada saya...

dulu masa kecik2.. opah selalu buat... Ubi Kayu Gula Merah...



ubinya yang empuk dan direbus sekali dengan gula melaka.. tak perlu letak gula putih dah..

kemanisan dan kesedapan yang tidak mungkin kita dapat drpd dessert yang lain..

makanan bajet inilah yang memuaskan perut ketika lapar... simple tapi puas..

bolehlah kot kiranya lepas ni kita makan ubi kayu je... tapi kita upgrade lah kepada resepi2 yang lebih kontemporari... 

sapa sini pernah makan ubi kayu gula melaka? 

or ada sesiapa nak share resepi ubi kayu yg lain?


Post a Comment